Полковника коментира деца от ЦСКА 1948

Публикувано на: 24.03.2020 10:50

Автор: Проспорт.бг

©Колаж: Фенове на ЦСКА 1948
Когато започнахме предизвикателството да бъдем концентрирани и интензивни в заниманията, за да не загубим изграденото в тренировъчния процес дефинирахме, че е много по-полезно едно упражнение да се направи веднъж, но много точно и правилно, отколкото многократно, но грешно. Най-важната от всички причини, за да бъде така е, че неправилното изпълнение не попада в целта, а не рядко води до увреждания, особено опасни за кръста, когато говорим за натоварвания в динамични спортове. Но при неправилен седеж, можете да го увредите и на занимания шах-мат.

Ето защо там, където предлагате новите си изяви, ще правим коментар. Когато е хубаво, ще бъде хубаво, когато виждаме грешки, ще ги констатираме. За да тренираме и критичен поглед, докато сме в карантина, защото съвсем скоро Петьо Костадинов - Полковника, ще ви предизвика състезателно, с награди за победителите.



Момчетата от отбора на Мартин Герговски, в академията на ЦСКА 1948, са най-активни и ни дават нови решения на задачите по отправеното предизвикателство. Радващо е, че вече в този домашен суб шампионат на волята се включват и момчета от други академии.

Никола Йорданов, нападател, роден 2009 година:



КОМЕНТАР НА ПОЛКОВНИКА: Със сигурност най подготвената коремна преса от показалите до момента. Ако постави ръцете зад главата, не да пази ушичките, и отвори лактите, то ще му напишем отличен 6. Сега ще поставим един минус. Що се отнася до лицевите опори. Препоръчвам отново да заеме по-оптимална стойка и леко да отвори крачетата. Да изправи главата напред, не за да разглежда, а да постави гръбната мускулатура в своя услуга. Да изравни дупето с линията на гърба и краката. Така го виждаме, като самостоятелен връх в планината. МНОООГО ДОБРЕ!

Валери Тодоров, халф, 2009:




КОМЕНТАР НА ПОЛКОВНИКА: Валери дотук беше един от лидерите за точно и концентрирано изпълнение на упражненията. В това видео, при тренировката с ластик обаче, имам някои забележки. За начало - позицията на тялото. Това, че се работи с краката съвсем не означава, че торса е в почивка. Упражненията с ластик винаги ангажират цялото тяло. Валери е много отпуснат, а често приклеква, за да компенсира нестабилност в опорния крак. Неточно изпълнение, не попада в целта. Същото наблюдаваме при клековете. За да компенсира равновесие се навежда прекалено. За да избегне това препоръчвам да отвори ръце напред (а не на кръста), да фиксира торса в кръста, да се изправи и гледа напред. Брадичката в равнение с раменете. Препоръчвам да изгледате отдолу секундите със 17-годишния централен защитник Рафаил Пърликов. Нашето момче прави упражнения с ластик на терасата в Коценца. Той е състезател на италианския Козенца и много преди нас е под строга карантина.



Людмил Людмилов, защитник, 2009:



КОМЕНТАР НА ПОЛКОВНИКА: Видимо концентриран в това, което прави. Ръчичките са неподходящо място. Може и така. Но ако направим пет по-малко, с ръцете на тила и лактите отворени, то скоро ще имаме безусловно стабилна коремна преса. А това е златният резерв на тялото при атлетите. При Людмил видимо коремната преса е в напредък, но все още не е негов пълноценен съюзник.

Виктор Ангелов, нападател, 2009:




КОМЕНТАР НА ПОЛКОВНИКА: Много полезен съвет - "Бавно!", който се чува. Но...Виктор е по-едро момче и е желателно да не се прибързва. Най-напред да си намери място, където ще му бъде удобно. Задължително да си изправи главата, за да си бъде полезен. И да държи цялото тяло в готовност на мускулатурата през цялото време. Постановката на китките - изключително важни за упражнението. Поставени са не напред, а под ъгъл, което в никакъв случайне помага. Ще повторя стария съвет: По-добре един път, но точно, отколкото десет, но грешно.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН КОМЕНТАР НА ПОЛКОВНИКА:
Заедно с вас правим всичко това, защото съвсем скоро ще се извъртят още 2 или 3 години. И ако не сме се подтготвили отсега, то тогава не само ще ни бъде трудно физически и технически, но няма да бъдем готови за един много важен следващ етап. Когато ще се учим да понасяме и преодоляваме болката. От физическите натоварвания, от единоборствата, от нечистата игра. Защото такива са правилата на играта. И на пътя за големия футбол допускат само тези, които ги спазват. Сега е моментът да си съберем ума. И за училище, и да добавим качество в мускулатурата и концентрацията, ако сме сигурни, че ще бъдем атлети, ще бъдем бойци. Все едно дали ще станем професионалисти в спорта. Всичко това със сигурност ще ни даде увуреност във всеки един сблъсък в живия живот.

МОЛБА НА ПРОСПОРТ.БГ: Отправяме молба към записващите видеоматериалите да са дали съветите си преди запис. Отнема ни време при обработката да заглушим и подвикванията, говоренето...Бъдете здрави и се пазете!

ТЕХНИЧЕСКИ СЪВЕТ: За да избегнете черните линии встрани от записа, то поставете телефоните си в хоризонтално положение и тогава снимайте! Погледнете телевизионния екран! Той не е вертикален.